Google Grafika

również w organicznych wynikach wyszukiwania

Nie jest tajemnicą, że wielu z nas jest tzw. "wzrokowcami", a niemal wszyscy chętniej zwracają uwagę na elementy graficzne, niż zwykły tekst. Dodatkowo, szukając konkretnej ilustracji, produktu czy schematu technicznego, chętniej spojrzymy na obrazek, niż otworzymy jakąkolwiek stronę internetową. Wie o tym także i samo Google, często prezentując na zadane pytanie zarówno wyniki organiczne, direct answer ("wynik 0") jak i obrazy z Google Grafika.

Jak to osiągnąć?

Podobnie jak przy wielu pozostałych kwestiach, ostateczną decyzję do tego, jakie grafiki wyświetlić w swoich wynikach wyszukiwania na dane zapytanie, ma Google. Z pewnością warto jednak zadbać o odpowiednie pozycjonowanie oraz wypełnionienie strony merytorycznym contentem, jak i adekwatnymi grafikami.

Jako, iż jest to dodatkowy sposób na zwiększenie widoczności swojego serwisu w wyszukiwarce internetowej, a tym samym znajomości i rozpoznawalności własnej marki, a być może i sprzedaży towarów bądź usług, warto tym tematem się zainteresować. Co ciekawe, w niektórych przypadkach ruch na stronie generowany z grafik może być porównywalny, bądź nawet przewyższać ten z wyników organicznych uzyskiwanych przez pozycjonowanie fraz.

Pozycjonowanie grafik, jak to SEO, ma swoje określone zasady i zależy od pewnych czynników rankingowych. Poza merytorycznym (i unikalnym!) contentem, warto tutaj zadbać o:

  • odpowiednie nazwy plików graficznych (adekwatne do tego, co znajduje się na danej ilustracji),

  • krótki, ale precyzyjny atrybut alt opisujący przedstawiane zdjęcie,

  • adekwatny (podobnie jak atrybut alt) atrybut title, pojawiający się po najechaniu kursorem na daną grafikę.