Wyszukiwanie wzbogacone

nie tylko tekstem robot Google żyje

Większość z nas, użytkowników internetu, znacznie częściej zwraca uwagę na atrakcyjne wizualnie elementy niż nudne, powtarzające się rzeczy – tym bardziej, kiedy do czynienia mamy z samym tekstem. Pojawia się więc pytanie, jak stworzyć bardziej atrakcyjne wyniki wyszukiwania? Jak pokazać swój serwis internetowy jako ten "lepszy", "wyjątkowy" i "jedyny w swoim rodzaju"? Oprócz klasycznych czynności, jak analiza SEO, zwroty Call to Action czy Google Ads, z pomocą przychodzą nam rich snippets, czyli wyniki rozszerzone, wprowadzone w obrębie polskiego internetu w 2010 roku.

Choć – jak wywnioskować można z powyższego – technologia ta jest na polskim rynku już od około ośmiu lat, to jedynie część serwisów internetowych z niej korzysta. Warto więc zainteresować się rich snippets, jeżeli chcemy wyróżnić naszą stronę w wyszukiwarce.

Wróćmy jednak do początku… czym są wyniki rozszerzone?

Rich snippets to wszelkie, dodatkowe (poza tytułem, adresem czy opisem strony) informacje, mogące pojawić się w wynikach wyszukiwania. Wyróżnić można więc tutaj przykładowo opinie i ich ilość, średnie oceny użytkowników, grafiki, dostępność towarów czy ich przedziały cenowe.

A co jeżeli chodzi o pozycjonowanie?

Ważną i istotną uwagą jest fakt, iż rich snippets w żaden sposób nie wpływają na odbiór witryny przez roboty wyszukiwarek internetowych. Nie wpływają zatem na jej ocenę, a tym samym pozycjonowanie wyrażeń kluczowych. To, co dają nam wyniki rozszerzone, to zwiększenie atrakcyjności naszej strony i potencjalną możliwość na zwiększenie liczby kliknięć.